Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Sunday, July 25, 2010

mak aku hilang!! mana mak pi ni?!

Hujan kat luar lebat jugak. Mak aku keluar pi rumah jiran(agak jauh jugak, sebab kampung aku besar).

Dah nak dekat kul 7pm nie, selalu dah balik, mesti hujan sebab tu sangkut. Aku pun siap lah, nak gi jemput mak aku balik.

Memula menghala ke kanan jalan, kalau xsilap mak kata nak pi rumah Mak Dak Min tadi. aku pun redah la hujan dgn mengepit payung di tangan kiri.

Sampai je kat situ...Aik?! Mana mak aku? Kak Miah kata mak xpi pun rumah depa...aku pun cuak. Hek?! Mana ye?

Aku singgah rumah Tok Su Aishah, pun xdak jugak. Dah naik risau dah nie, dah la hujan.

Takpe El, cari lagi sebelah sana. Jalan-punya-jalan...jalan lagi....

Macam mak aku tu....Eh, mak aku la tu....Rupanya dok kat rumah Mak Lang Idah...

Kus semangat.

Aku crita kat mak aku. Maka dia pun berkata,
"Tulah, lain kali dengaq elok-elok".

Aku pun, dengan rasa bersalah, dan mmg salah aku pun berkata,
"Baiklah, saya faham!"

Pengajaran buat aku: Dengar leklok apa yg mak cakap, risau gak sebab mak penah masuk spital...risau risau Haila

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole