Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Friday, July 29, 2011

ahlan Ya Ramadhan....

Ramadhan bakal menjelma lagi. Saat yg ditunggu-tunggu oleh umat Islam. Bulan beribadat, bulan menguji diri, bulan di mana syaitan dan iblis dirantai. Bulan nie kita boleh nilai diri dengan cara menguruskan nafsu kita sendiri. Segala yg tinggal adalah diri, nafsu dan ibadat.

Aku sendiri menunggu bulan yg penuh rahmat nie sebagai pemangkin untuk berubah menjadi lebih baik dan kembali mengenal diri. Sadiskan? Nak mengenal diri kena cara bulan puasa ke  Liza?

Tak. Bukan semestinya bulan puasa, tapi satu point yg penting masa bulan puasa syaitan dan iblis dirantai. Di sini aku sendiri mau menguji tahap kawalan nafsu aku, mencari jalan mengawalnya dan berubah. Tu point yg aku tengah tekankan. Nie maksud aku menunggu. Boleh jadi bulan2 mulia yg lain aku terkeliru dengan bisikan syaitan atau nafsu sendiri, jd aku mencari Ramadhan untuk menguji diri sendiri. Bulan untuk upgrade-kan ibadat, bulan untuk tukar RAM dan ganti dgn yg yg lebih besar saiznya supaya aku boleh terus menimba ilmu Illahi.

Kenapa ko nak melawan kenyataan kau sendiri Liza? Sebelum nie kan menekan kenyataan 'TAK NAK BERUBAH'?
Sebab aku silap. Aku ingat perubahan tu tak patut berlaku. Aku ingat perubahan akan makan diri aku sendiri. Aku ingat perubahan tu satu bentuk masalah yg bagi kesan besar dalam hidup aku.

Hari demi hari, bila dah meningkatnya wise-age tu, aku mula sedar, sampai bila nak macam nie? Sampai bila aku nak deny perubahan tu diperlukan bila umur menongkah tangga? Sampai bila aku nak terus berada dalam kawasan selamat yg aku cipta sendiri? Sampai bila?

Jadi, Nur Saliza Awatif menarik balik kenyataan tersebut. Sesungguhnya silap aku sendiri. Bercakap tanpa sedar yg aku nie makhluk hidup, dan makhluk hidup akan terus berubah dari sehari-ke-sehari.

Semperna bulan Mulia yg bakal berkunjung tiba nie, aku nekad nak meninggalkan beberapa sifat buruk diri sendiri yg baru sj aku sedar bila timbulnya niat ingin berubah. Kena setuju nie, niat meneruskan segala perbuatan kita, kan? Jadi people, berniatlah, dgn berniat, korang sebenarnya dah satu step ke depan.

Ada beberapa miss(cik) dalam diri aku yg aku cuba nak kurangkan, dan berharap ianya akan hilang dengan masa akan datang;
  1. Miss Arrogant
  2. Miss Egoist
  3. Miss Bold
  4. Miss You-can't-say-no
  5. Miss Rage
  6. Miss Talk-active
  7. Miss Who's-always-deny-everything
Tu antara a few 'miss' yg aku try to varnish. Hopefully I will find the way to loose or lessen it. And hopefully, Ramadhan kali nie jadi satu titik mula perubahan aku.

I'm not trying to be another person, but trying to be a better person.

El is El whatever happen, Liza is Liza wherever it is.
Kami akan terus jadi kami :D

Ok. To the next entry.
 TQ

El
\bye

Note: Selamat Berpuasa semua :)
Ikhsan Incik Google

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole