Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Monday, December 27, 2010

U and about to crush a maniac driver

Tak habih lagi permasalahan ngan nak masuk sambung degree nie. Nak jadikan kereta, tadi masa balik dari  Kangar, kereta aku hampir dirempuh oleh maniac-yg-boleh-plak-dapat-lesen. Ok, I'm not saying ada org bagi lesen terbang kat makhluk tu, tapi seriusly dia drive mcm org mabuk. Dah la nak rempuh kereta aku, dah tu kereta blakang aku kena berhenti plak, nak bagi jalan kat manusia bonggok tu.
Mmg biol betul... 
Pelik la. Rasa sgt sakit hati bila kita menjaga, memandu se-berhemah mungkin, tapi org lain macam sial bawak kereta. OPS! Jgn cakap mulut aku takde insuran. Aku takkan sebut benda2 kurang enak dan tak bertamadun klu tak pasal nie. Sungguh, hilang keayuan memakai baju kurung bila aku jerit "CELAKA!" tadi. Ayu ke pakai baju kurung? Hahahha.... Lantak la org nak kata apa, bawak kereta cam sial org tak kata apa plak? Dah la ctu boleh dianggap sebagai simpang "tengkorak". Ingat accident yg menyebabkan kematian kembar di Perlis a few month pass? Kat ctu la jugak pemandu sial tu tadi. Mmg exact place the twin killed in accident. Tragik. Tu yg dok sapu dada tadi...mengucap...
Astafirullah.....
Takdelah. Mesti korang sendiri pun hangin kan? Dah nampak kereta laju dari kanan pun nak kluar jugak pesal. Nie ada lesen ke tak? Pening la. Klu accident, diaorg salahkan aku la. Aku kan "P" jer. Dah tu 'female driver'. Satu lagi aku hangat hati, nampak org pakai baju kurung, ingat boleh himpit rapat2? Aku himpit rapat2 balik... hhahaha....don't mess up with El. Org tak panggil aku kepala batu for no reason ok? Ada reason kenapa.... Aku penah gak memaki hamun secara live sorang driver kancil yg dia baget kereta dia lagi besar dari moto mosquito aku... Bukan nak menunjukan kesamsengan semula jadi yg terbentuk tapi menegakkan hak sebagai pemandu yg berhemah... Dah la ada penumpang yg jugak budak umur 11 tahun kat belakang aku masa tu... Mmg aku tahan kereta tu suruh berhenti. NIE "JPJ" bidan terjun nak bagi ceramah sekejap.
Ada bakat kut jadi JPJ :)
Ok. Tinggal la pasal tu dulu. Semalam nak buat entry pasal football player kita, tapi tak boleh nak login plak. Nie pun, nak tak nak kena guna Browser Opera.
3-0.
Tahniah bagi semo pemain kebangsaan kita. Ketiga-tiga gol semalam mmg cantik. Sapa yg tak tgk mmg rugi. Cuma El tak puas hati tang laser ngan mercun yg di-akibat-kan oleh penyokong kita. Tapi keupayan pemain kita tak boleh dipertikai. Klu pun, disebabkan laser, tu masalah pemain Indonesia, bukan masalah pemain2 kita.
Tahniah Malaysia!
Okey. Tangan still lagi shaking. Agaknya still trauma pasal tadi kut. This is not my first time, 3 kali dah. 1st time masa form2, dgn kereta jugak. Balik dari skolah ngan bicycle, pastu kena heret ngan kereta WAJA warna SILVER, No Plate: W** 6&%$. Aku ingat detail kereta dia, driver pun aku ingat sapa. Sampai bila2 aku akan ingat. Yg tu the worst la....

Aku masih bernafas dan Alhamdulillah... Memohon rahmat Allah melindungi keluarga aku dari terlibat dgn kemalangan jalan raya... Sungguh...Kehilangan satu penyeksaan dan kehilangan mereka adalah kelemahan aku. Ya, Allah! KAU jauhkan la mala petaka dari ahli keluarga aku dan seluruh umat Islam atas dunia nie. Kami adalah hamba yg tawakal dgn urusan-MU.

El
/bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole