Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Monday, December 20, 2010

Penat -_-lll

gambar Incik Google
Hi! Berjumpa lagi. Hehehe...gayak entry sebelum nie tak mo post entry baru dalam masa terdekat tapi...Tada! I'm here =3

Mood hari nie: Office girl. Kerja fotostat, isi borang dan sebagainya. Ala, sort of masa aku jadi class rep dolo2. *sigh* Penat....

Pagi2 lagi dah kluar rumah, nak uruskan duit dan segala macam benda lagi. Ikut nasihat org kampung, pegi Baitulmal, minta dana bantuan. Cee..dulu gaya belagak, tak minta la bantuan2 apa semo nie, tapi skrg terpaksa.... 'kerna terpaksa....aku pegi minta bantuan...' hahhaa ubah sikit lirik lagu lama nie. Bukan nak kata low status ke apa minta bantuan nie, dan tak pulak aku kata yg aku nie blagak sebab tak mo minta bantuan. Tapi pendirian di sini, aku tak suka menyusahkan org dan jugak diri sendiri.
Ada pendirian, takkan terpesong...

Klu dulu berat mulut dan mengucapkan 'tolong' sebab aku ada semo yg diperlukan tapi dah semakin besar nie, aku sedar, kita mmg perlu org sekeliling untuk terus survive... TAPI aku jugak blajar, klu terlampau bergantungg pada org lain jugak tak elok untuk kesihatan diri dan org lain. KENAPA? Itu akan menyusahkan org tersebut dan secara automatiknya menyebabkan org tersebut membenci/meluat pada diri kita. JADI! Belajar la berdikari dan klu belum ada pendirian diri, adakan sekarang.

I'm not saying I'm so good on 'berdikari' but at least I try, just it is not enough. Ala, korang boleh la kata aku nie manjayg sememangnye nampak hahahha tapi to think about it, aku bukannya manja tapi takde peluang nak berdikari lagi. Seumur hidup sampai sekarang, baru kali pertama rasanya aku melangkah kluar dari Perlis. Sadis kan? Sadis la pada korang, sakit kat aku. Eh? Bukan nak merungut, sakit bagi aku sebab baru nak blajar berdikari. KENAPA? Sekali lagi?
" Melentur buluh biar la dari rebungnya"
Apa2 benda klu dari mula, seseorg tu start dari usia mudanya, jadi senang la lentur. JADI, situasi aku di sini, aku tak penah kluar dari Perliskecuali pegi bercuti tak lebih dari seminggu, dan sekarang nie, nak kena stay kat Shah Alam selam 2tahun setengah. You wouldn't say aku manja klu you guys stay in my shoes =3
Aku tak manja, cuma belum berdikari...

Tinggalkan soal tu, nak cakap pasal benda lain pulak. Apa? Hurmm...... pasal isi borang online tadi. Adei...sakit kepala nie, klu ikut kepala yg sakit balik pasal isi benda alah tu, mmg aku hempuk jugak laptop tu... Eh? Kenapa plak nak lepas geram kat laptop? Senang aje jawapannya; Suka hati aku la...Hahahaha

Takde. Melawak jer. Aku kira macam dah nak ngamuk masa isi borang online tu, macam2 dimintanya, pastu yg bukan2 plak. Apa punya borang yg sgt menyusahkan hidup nie? Kata nak menyenangkan pengguna?
NAK MENYENANGKAN SIAPA SEBENARNYA?
 Pengguna? @ Pihak Pengurusan? Tak boleh ke buat sistem yg memudahkan kedua-dua belah pihak?

JGN TANYA SOALAN BODOH TU BOLEH TAK?Aik!? Bodoh ke soalan aku? Pikir la sendiri. Aku rasa buka aku saja yg mengalami masalah nie. 
Banyak org mengalami masalah yg sama...Mana penyelesaiannya?

Berbalik kepada aku. Masih lagi hati susah nak meninggalkan rumah dan jugak d El' Cave. Mmg betul jadi cave la lepas nie. Nak kena simpan semo drawing kat dinding, nanti takde org nak jaga. Mama aku? Kesian la nak suruh mama jaga drawing dalam bilik plak... Baik simpan dalam fail jer. Drawing needs extra care baru boleh maintain its quality. Giant poster? Kan gantung atas siling...pemandangan di waktu malam. Biarla di situ, bukan ada org kacau dia. Waa.... semakin aku ingat, semakin susah plak nak tinggal semo benda T.T 
 Gayak macam tak balik rumah aje...

Hari esok menunggu dgn to do list yg baru saja habih ditulis tadi. Merancang supaya to do list boleh berkurang tapi selalu saja aral melintang dan menambah bnykkan to do list tu. Esok pagi, pegi pasar tani, beli barang menjahit mama dan jugak kit set untuk aku. Mesti bawak jugak untuk kecemasan. Persedian mengahadapi perlu, klu tak nanti panik. Betul! Jgn tipu la korang tak penah panik, penah punya la. Korang aje yg tak sedar.
Bersedia walau dlm apa pun situasi...MESTI!

Dah penat! Lately tidur awal, nie kira lebih masa tidur dah nie...
Wokeh, we'll see klu esok ada entry baru...

El
/bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole