Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Friday, January 27, 2012

things to do before...


1. 2nd times graduate.
Nothing much just wanna master what ever I have learnt. Surveying for a rocking job. Cewah~ Bajet LAKU bila nak melangkah masuk dunia pekerjaan. BUT. Again. My mom don't like to hear about her baby girl nak masuk keja dgn department polis forensik or something about explosion. So, I guess, sambung master dan jadi seorang pensyarah?? Berat hati? Berat sikit. Bukan senang nak mengajar orang bila anda adalah species yg cepat meradang dan grumpy. Takat aku dok tutorkan member2 pun depa dah kata aku garang, aku sendiri doubt kat mana sebenarnya garang aku tu, even mama cakap aku garang. Ok! Bila seorang Ibu kata anaknya garang; maka memang betullah anakya garang. So, my doubt is invalid. Obviously aku garang. Well, a few of my *small students almost cry... That's should exlained everything I guess. *sigh*
Jadi, aku tetapkan diri untuk berkerja dgn department forensik, either dgn polis, hospital or army. About mama; I'll have another conversation with her when the time comes.

2. Nikah.
Ya. Tak boleh lari dah Ked, or MAYBE starting now, you should using your own, original name Liza? I'll try. Hurm... bila bertambah lagi wise-age, semakin susah nak lari dari persoalan nie. SUSAH. Boleh kata aku tak berminat sgt dgn topik NIE tapi terpaksa terjebak bila orang sekeliling menekan. Mama so out of the list of 'org-yg-suka-menekan' tersebut. Mama living herself with her two child without any men in her life. So do I. Paranoid? Mungkin. Takut, someday, somehow my child will have to face the same situation as I am. TAK. Aku bukan kata tak cukup apa yg aku ada selama nie, cuma rasa kurang tu ada; rasa **cemburu bila orang bangga dgn ayah depa, rasa cemburu bila depa boleh bangga dgn nama ayah depa. Sampai la, terdetik rasa hati nak rasa bangga dgn my-old-good-men, but I guess never. Jadi, rasanya mungkin aku patut kurangkan paranoia tu ATAU takkan ada perkataan NIKAH tu. Hey, different people comes with different problems, don't think you can settle things down with only single way.

3. Kematian.
Tak dak sapa tau bila ajal kita. Aku nak buat semua 5 RUKUN ISLAM. Aku nak ISLAM aku nie bukan atas nama dan keturunan. Aku nak cari jalan pulang ke sisi Allah s.w.t., jln yg dirahmatNYA.
Aku nak jadi anak solehah yg sentiasa mendoakan Ibunya, aku nak jadi muslimah yg menurut tuntutan agama. Aku nak jadi hambaNYA yg takut dan sujud menyembahNYA.
Sememangnya aku lagha dgn nikmat dunia yg ada. Sesekali sedar dan teringat dan kemudian melupakannya kembali. Lemahnya Iman aku.
.
.
.
.
.
.
NurSalizaAwatif
@
***KedFlop

*small- kanak2 sekolah rendah dan menengah yg ada private tuisyen dgn aku
**cemburu tu rasa kekurangan dan ketakutan yg paling besaq.
***KedFlop tu watak dalam Contengan Jalanan oleh Hlovate. Credit to her. I found me in that character. KedFlop or Khalid Faizal, in girl's version. I starting to find my way by her novel; Versus, Contengan Jalanan, Aa+Ba, Tunas, Schubert Serenade dan 5Tahun 5Bulan. These what I would recommend most of people to read. Sekali lagi terima kasih.

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole