Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Wednesday, October 6, 2010

Manusia skrg dah semakin xbetul....

Instead of typing my final report, I choose to type this:
What the hell happen to human being nowadays?

One word: GILA!!

Suka2 hati nak bunuh org, suka2 hati nak merogol org, suka2 hati nak fitnah org, suka2 hati buat zina pastu buang anak....Bencana depan mata tapi aku xmampu nak buat apa....sedih bila pikir aku xdak kuasa nak buat apa nak tolong ke apa ka....

Aku hanya org kerdil yg membaca, mendengar dan melihat tapi hanya boleh meluahkan segalanya di sini....Betapa kerdilnya diri aku.....betapa xberkuasanya aku hanya mampu berdoa agar dijauhi bala2 macam nie.....Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul.... Sakit hati mendengar berita itu ini, tapi ahli keluarga mangsa lagi la sakit....What on earth are those people think? Apa yg depa ingat masa depa bunuh, rogol orang dan buang anak? Salah apa yg mangsa2 tu buat? Adakah mcam yg people always said: wrong place, wrong timing...that's the reason? So pathetic....

Ada otak pikir2 kan la, kenapa nak bagi nafsu kawal semuanya, mana belas kesian? mana hati perut? mana kemanusiaan? bila si mangsa merayu2 dilepaskan, bila baby menangis kesejukan, bila mangsa melolong kesakitan?

Sedih memikirkan bila pemangsa tu dengan bangga menyatakan salah tanpa kesal. Alasannya gila. Pergi mampus la hampa nak gila. Semua tu kawalan nafsu dalam diri....Biar nafsu bemaharajalela, org lain merana....

Takut? Mmg aku takut...bukan takut mati ke apa...tapi takut jumpa binatang2 kejam cam nie. Serius aku cakap, jumpa hantu tgh jalan habih2 pun pengsan saja xpun kena sembunyi kat mana2 tapi klu jumpa manusia berhati binatang? Mati mungkin, cedera mungkin, kena bakar, pastu abu dibuang dalam sungai mungkin?


Nak jadi satu crita, rumah aku kena upil ngan pencuri malam Isnin ritu, nasib baik tingkap pakai grill besi, tu tara abang aku tak tiduq malam tu...berani tak beraninya nak masuk mencuri, pasai apa xberanikan diri nak bekerja secara halal instead of pegi mencuri pecah rumah, kena tembak.....Kenapa nak ikut cara susah? Minta keja susah? It is. Tapi risiko kena tembak xtakut? Pelik.....weird, bizzare...ok aku dah senaraikan semua perkataan pelik di situ untuk menunjukkan betapa peliknya manusia skrang nie.....

Buang anak. betul kut org tua2 dok cakap. Budak2 la xtau malu, sbb tu banyak benda camne jadi. Cuba imbau zaman dulu kala, macam kata tok aku, jiran xtau pun ada anak kat rumah sampai anak jiran dia nak kawen baru tau....Camtu sekali adab Melayu yg org dulu2 jaga...tapi la nie?

Aku xkata aku baik, aku mmg jahat, kepala rebellious, melawan cakap org...tapi hanya bila aku rasa itu yg terbaik bukan sebab aku nie kepala batu nak ikut kata aku saja.....Tapi aku nie stok baik yg diketogorikan kekwn semua, aku xpenah nampak pun sebenarnya sbb aku ada attitude tamak, iri hati, marah, geram dan lain2 lagi....tapi aku takkan sesekali memcederakan org lain, aku try xbagi hati org lain sakit, aku happy dgn hidup aku skrg and I'll do the best for my life and my surrounding...

Berbalik kepada kes buang anak. Mmg betul aku pun pempuan yg baru saja menongkah ke umur 21tahun...bagi sesetgh org aku nie stok xmatang lagi, berhinggus, xlayak bagi nasihat lagi....Tapi di cnie aku menegaskan yg aku layak bagi nasihat kat adik2 aku[walaupun xde adik]. Adik2 maksud aku, budak2 yg baru nak kenal dunia....yg baru nak belajar berkawan, yg keliru ngan perasaan dan lain2 lagi. Bagi sesetgh teenager  akan cakap hidup aku bahagia, so nak pikir apa? Everybody love me.....

Hampa silap klu hampa semua pikir camtu. Untuk org sygkan kita tak cukup, kita sendiri kena syg diri sendiri dan cuba sayang org yg paling ambik berat pasai diri kita. Family. Tolong jgn sesekali ketepikan family. Bila hampa ketepikan family, kiranya mmg the worst scenario la. Fikir balik. Sapa yg kita boleh hanging on bila susah? Family. Depa akan terima kita walau apa pun yg terjadi. Jadi adik2 ku, andai membaca nie, bila nak buat sesuatu, pikirkan mak kita yg sakit melahirkan kita, bawak perut 9bulan boyot, sakit pinggang apa semua.....Ingat kesian kat mak, Every Mother on earth want their child to be someone not "something".

Bila kita sayang diri kita, automatik, kita akan lebih menghargai org sekeliling yg mengambil berat.
Bila kita buat salah, jgn larikan diri, face it. Jgn buang baby kecik yg baru bernafas sendiri tu, you have no right. Bagi dia kehidupan bila hampa bawak dia ke dunia.

Seriusly aku syukur aku xdak adik pempuan, aku takut adik aku terjebak, aku takut mak aku sakit hati, aku takut aku xsempat nak selamatkan dia.....Alhamdulillah diri ini masih di jalan yg betui....

Ingat mak, ingat Tuhan, sayang la diri sendiri.....

Check-out this link:
Selagi Hukum Allah Tidak Dilaksanakan

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole