Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Saturday, December 18, 2010

Pergi Shah Alam

Haila... apakah? Yalah...dah tgk offer degree dan la ni kalut nak settle all the thingy. BSc (Hons)  Chemistry(Forensic Analysis), panggilan glamour Bachelor Forensic la, sort of. Bunyi macam merungut? Agak la jugak.... It is not like what I'm expected. NAk stay kat Arau aje ikut hati tapi  skrg.... Jeng jeng jeng.. laallala.... El, Welcome To Shah Alam. The Outer World of El. It's like a frog get of coconut shell. Betul la, nasib aku sebelum nie hidup dalam Perlis saja, skrg rezeki membawa aku keluar dari ZON KESELESAAN  aku. Wargh!! No more comfort zone to me TT.TT.....

Let it be... I will create a new 'comfort zone' later. Lagi pun, Bisyrun dapat Shah Alam jugak. Hahahah...I thought I'm going to be lone ranger again. Sengsara woo jadi lone ranger nie, macam jadi dinding yg bergerak. Bayangkan.......

Cakap pasal Bisyrun, aku gelak guling2 bila dia cakap dia dapat degree in braket 'pendidikan'. Hahahaha....kononnyer taknak jadi cikgu, tgk2 skali..."Tada!", boleh le panggil Cikgu Bisyrun lepas nie. Maap Cikgu Bisyrun, but I can't help laughing....hehehe...Lagipun...cikgu tu perkerjaan mulia Bisyrun, rezeki la tu, meneruskan tradisi emak hang :).

Talk 'bout walking a long journey, I don't really prepared yet. Reason: Tak lalu makan, 3 hari ngak makan nasi. Pelik la tu, klu El tak makan nasi. My mom worry... hahahha...yelah, sebelum nie sebelum suruh pun, nasi dah dimakan, 2,3 hari nie sampai kena masak favo dish baru nak makan nasi. Manja la tu... Hahhah...mmg pun. El mmg manja =3

Jadi nak bersiap-siap nak pegi Shah Alam nie, bnyak la plak benda nak kena siap dan yg paling aku semak nak pikir, buku2 yg menimbun. Yg mana satu nak kena bawak. Klu ikut aku, nak aje aku hurung bawak semua skali tapi..... susah la plak nak hangkut sorang2 nanti. Dah tu, koleksi kesygan aku nie; Helios Eclipse, nak bawak ke tak? Mama marah. 'Ada plak pikir nak bawak komik. Dah la buku tebal2 tu bnyk nak kena bawak'. Betul gak tapi..... Helios Eclipse pun penting gak. Penting macam nyawa dan badan *tersengih*. Mama pun menepuk dahi. *Geleng kepala* 'Susah!'. Jadi sekarag masih lagi berfikir...buku2, komik2, koleksi Dr2, drawing tool. Wargh...gila memikirkannya... dah la aku nie jenis org suka himpun barang. Drawing tool... Adakah aku kena berehat dulu? Haila....

Bantal... Keperluan tidur, sekurang-kurangya 2 biji. Sebelum nie hangkut 4 biji, sekrg kena reduce 3 biji tinggal sebijik. Wargh... ngak bisa tidur klu bantal sikit TT.TT Ngadakan kau nie El? Mmg mengada-ngada...

Tgh fikir nak ketul2kan baju ke dalam beg. Brapa pasang nak bawak? Klu sebelum nie, park je kereta depan rumah kat Bringin nuh. Skrg? Adei...otak aku jam nak pikir.

Lagi satu; money. Yalah...duit. Kerja tak de, duit abang jugak la kena pow. Rasa ngak sedap, tapi.... abang aku tetap jugak nak hantar. Nie saja prob yg menyebabkan aku fikir 2,3 kali sama ada nak sambung study ke tak. Sesak. Dah semakin besar, semakin sesak ngan masalah duit. Rite, org cakap 'jgn biar duit menguasai anda'. Duit mmg la tak menguasai kita, tapi keperluan terhadap duit tu memberi influence besar kepada seseorg. Kepada aku. Rasa bersalah, membebankan family, abang, mama tapi I can't help to do anything unless get gpa 3.50 above. Tu yg abg aku suruh janji. Aku janji. 3.50 dalam tgn. El is going to be a very good daughter and lil' sis. I Promise!

Ok, to do list before nak bertolak:
1. Uruskan d 'money' thingy.
2. Sahkan segala yg memerlukan pengesahan.
3. Nak jumpa JKKK, minta bantuan duit untuk student.
4. Kenduri Akikah Siti Nur Iman this coming Thursday.
5. Beli barang2.
6. Bayar yuran yg berjumlah RM703 *sigh*

Tu jelah dulu. Serius tak punya sikit pun nafsu nak blogging skrg nie, memikirkan masalah nie. Down sgt. Maaf. Mungkin selepas nie, lambat skit nak post entry baru. Yg do care about me, thank you very much. I will do the BW later.

El
/bye

El Note: Bubye Perlis.

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole