Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Saturday, September 3, 2011

Pathetic.


Baru lepas bercakap dgn seseorg. Lawak pun ada. Nak melatah pun ada. Tetiba terpaksa berpura-pula menjadi lelaki.

"Jadikah?"


Rasanya jadi, macam yakin ja seseorg itu percaya bahawa aku adalah lelaki.

Maaf.  Langsung tak bermaksud nak ketawakan kaum sendiri... tapi... *sigh*

Macam mana nak cakap nie. Aku berkawan dgn org sama rata, xdak kata nak double standard ka apa. Dgn kata lain, macam mana aku layan kawan2 perempuan, macam tu jugak aku layan kawan2 lelaki.

Sama.

Tapi sampai satu tahap bila seseorg, iaitu gf kepada kawan aku call tadi... Adei... Susah nak cakap.

Kebiasaankah bagi seorg gf check no phone kawan2 bf dia?

I never did. Korang?

Tak rasa macam tu privasi dia?
His space?
His friend?

Tak rasa mengongkong?

Rimas. Ada jugak 2,3 kekawan merungut kena melapor 2,3 jam sekali kat gf diaorg setiap kali keluar rumah.

Woo!! WTH?!

Org dah kawen pun tak buat macam tu.

"Mana kau  tau El?"

Entah. Aku tgk org2 yg dah kawen,relax ja,  xdak la plak, nak call bini diaorg mau kalau lepak kedai mamak malam2.

Berdasarkan pengalaman. Aku kurang pengalaman tapi  tak penah la plak nak suruh bf melapor diri setiap 2,3 jam sekali.

Mesej 2,3 hari sekali, call kalau ada benda penting.

"Kau biar benar?"

Benar lah, tiada yg benar selain benar2 belaka.

Buat apa nak mesej benda2 yg karut? Bukannya macam aku tak kenal dia sapa?

Aku tak paham definasi org berchenta. Nak kena berkepit ke hulu ke hilir ka? Nak tunjuk kat semua org, 'Saya ada bf' @ 'Saya ada gf' ?

Kawen la terus kalau dok bawak ke hulu ke hilir. Dosa  pun tak banyak nak kena tanggung.

Andai kawen tu boleh mencegah perbuatan maksiat, maka berkawen la. Akad nikah itu menghalalkan hubungan bukan muhrim.

Niat tak menghalalkan cara. Bercouple bukan cara Islam. Korang dah tau apa yg baik dan buruk. Mmg la niat korang, nak couple tu untuk lebih mengenali, mencari pasangan untuk dunia dan akhirat. Bagus la tu. Tapi caranya salah.
  1. Berpegangan tangan.
  2. Berpelukan.
  3. Rapat2 pipi macam gambar dlm fb. Erk? Korang bukan muhrin. Sedar kan?
 Dah besar panjang, tau kan hukumnya?

Tak dak istilah 'Couple alim' ka 'Couple tak alim' ka. Tapi ada istilah lain yg menghalalkan hubungan bukan muhrim. Akad nikah.

Begitulah.


Kembali kepada topik mengongkong tadi. Ya... tetiba aku rasa nak putuskan sj hubungan persahabatan dgn geng-geng lelaki yg rapat dgn aku.

Rasa macam..... Wargh!!! Apakah??? Mmg la aku perempuan, tp aku bukannya jalang nak rampas bf kau tu. Lagipun... he's like my bro.

Grown-up women!! Jgn malukan diri sendiri boleh dak?!

*Peringatan pada diri sendiri plak
Sila jauhkan dgn buddies yg dah ada gf. Gf mereka ibarat dubuk lapar yg menunggu masa menyerang mangsa.


Pathetic bila pikir nak kena tamatkan persahabatan yg dah lama terikat sebab seorg yg bernama gf itu muncul dan turn the world up-side down.


Jgn merungut El. If they happy, it's enough for me.


Kthanxbai.


El
http://www.emocutez.com

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole