Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Wednesday, October 2, 2013

Di mana letaknya keyakinan?


Isu ini lagi. Jadi org nampak gua lemah dan tidak ada keyakinan. Hurm..... Salah guakah?

Jadi pagi nie, gua pi la beli roti canai sebab termengidam slps sebulan tak menjamah roti canai. Maunya idak, masuk lab pukul 7pg balik dari lab dah pukul 7 mlm. Sehari makan brunch ja kat Arau tu. Sibuk tak sibuknya sebulan sebelum meletak jawatan. Kemarin 1/10/2013, gua telah officially meletak jawatan sebagai Reaserch Assistant. Dan hari nie berfoya-foya dgn Pn Mama pulak. Akhirnya, a time to spend with my beloved mom.

Oh. Berbalik pada cerita pagi nie. Ada sorang kakak nie, quite famous for talking-to-much (hahaha) jugak singgah kat kedai roti canai bersama anak beliau. The 1st question she's ask is, "tak keja ka rini?". Well she's just concern tp.... Let just assume she's concern. Lps tu bersambung dgn cerita anak2 beliau. And she say something bout her daughter then she make a conclusion het daughter exactly as me. How?

1. Tak dak pakwe.
2. Kluaq dengan mak ja (the consequences of not having pakwe I guess) jd beliau merumuskan bahawa; anak beliau dan gua have no confident.

Jadi apa yg gua ingin bincangkan adalah; adalah confident itu hadir dengan kehadiran pakwe???

For some pipel like her, maybe. I guess. Entahlah. Ada setengah manusia kita boleh tilik pemikiran dia, sesetengah mmg nampak apa yang dia fikir.

No 1, gua tak dak pakwe sebab gua percaya dengan jodoh Allah s.w.t. dan gua nie jenis org konservatif, di mana gua lebih prefer ta'ruf dari couple2 nie.

No 2, soal confident. What's make pipel think I'm not confident, when I don't do make up or dress up (when other girl at my age do) just to go but roti canai kat jalan depan? Or my lecturers proud of my confident level and self esteem and my work? Gua rasa pertikaian tentang 'gua tak confident'.

Rumusannya, org sekeliling hanya menilai dari luaran.

Jika ditanya kenapa gua merumuskan macam tu? Sebab itu lah lumrah kehidupan; people do judge the book's cover.

Sekian berita merepek ketika berpoya-poya dgn Pn Mama.

Ked Flop
Kthanxbai

Sent from Yahoo! Mail on Android

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole