Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Monday, February 28, 2011

sejarah CINTA gua...

Cinta... Senang disebut dan juga dieja... Tapi nak menanggungnya sangat la terseksa.... Disaat seseorg tu bercinta, dia jugak la org yg sanggup menghadapi semuanya; rintangan, cabaran, tomahan dan segala yg negatif la... Tapi Cinta ini satu kepuasan yang pasti.....
(Apa plak gayak skema ayat aku malam nie?)
Cinta.....?? Apa korang pikir?? Dalam hati ada taman? Taman Botani adalah.... Hahahaah....
Takde!! Aku bukan nak cakap hati dan perasaan dalam nie, nak crita pasal hidup KIMIA dan jugak CINTA aku terhadap Incik Kimia.... 

Kenapa? Di mana? Bagaimana? Siapa? Bila ?Apakah? (5 Why's  + 1 H's Q)
Di sini aku akan menerangkan obsesi kimia aku berdasarkan perkara di atas:

1. Kenapa aku suka gilak dgn Subject Kimia nie padahal family aku takde background Bidang Sains pun?
Jawapan: Overdose Chemical Reaction :D

2. Di mana aku start Cintakan KIMIA nie?
Jawapan: SMKSH

3. Bagaimana aku boleh jatuh cinta?
Jawapan: Aku kena psiko ngan cikgu.

4. Siapakah gerangan cikgu yg psiko aku?
Jawapan: Cikgu Suzanna (Terima Kasih bnyk2, sbb cikgu saya jumpa arah tuju hidup)

5. Bilakah mulanya pandangan pertama yg kemudian turunnya ke hati?
Jawapan: Masa Form4

6. Apakah yg membuatkan aku akan terus mencintai KIMIA?
Jawapan: KIMIA is in my blood.

Terjawapkah persoalan? Macam aku cakap Kimia ini adalah obsesi, jd jgn larang bila aku bercinta dgn apparatus, chemical dan segala yg ada dlm Chemistry Lab, cause I really need it. Keperluan umpama udara yg disedut (hyperbola terlampau)....
Gamble with non-living thing is easier than gamble with talking, lousy, hypocritical human...
Spongebob Squarepant

Takdelah cakap aku nie baik...Tak!! Aku nie sedang baik dan jugak jahat, tgh-tgh, boleh jadi baik dan jugak jahat ( consider nakal kut :D ). Baik bila org baik ngan aku, Jahat la bila org jahat ngan aku... Semestinya! Mana boleh jadi ala-ala heroin dalam crita Indonesia yg menjadi kegemaran mak cik-mak cik di rumah di kala tengah hari menjelma tu, semo baik gila sampai dipijak lenyek oleh org jahat yg teramat sgt. Asal nak bahagia mesti kena potong line dek org jahat tu.... Sadis la semua drama camtu.... Busan!! Tidak kah kamu busan menonton dram camtu? Aku tak suka tgk, takkan tgk, klu pun tertengok, cepat2 alih Channel Nicklodeon layan Spongebob yg dah ulang 88 kali. Lagi gumbira :D

Eh? Melalut plak.... Berbalik kepada isu sebelum nie; Ya...Aku bukanlah dalam ketagori  bijak pandai macam sesetgh org, Trial Add Math pun dapat 26, Trial Bahasa Melayu pun atas pagar B (Teruk kena marah ngan mama aku dulu), maka selalu la jugak dipandang hina, lebih hina drpd seliparJepun yg korang pakai gi toilet tu... Tu tak masuk lagi subject yg paling aku anti; Biology. The only reason aku berambus cepat2 dari KMP dulu.

Hai...panjangnya crita kau nie EL? Mmg la pjg...Nie baru masa skolah, baru nak masuk bunga2 di KMP dulu.....

KMP. Yg tau tu tau la, yg tak tau pegi google, malas nak state apa dia punya long term. Masuk dgn keadaan terpaksa, org kampung bangga la, gayak org pertama kat ctu masuk matrik... Aku tak nak pun masuk situ, kerelaan diri nak masuk IKM sj. Serius!! Tapi.... Result SPM cam best skit, tergejut jugak la aku masa pegi ambik reslut SPM...Ingat kut fail dah Add Math dgn Bio tapi boleh la manage dapat 3 dan 5... Boleh la... Bukannya aku baca pun buku bio tu...Takat tgk gambar2 menarik yg ada kolor2 jer...Tu buku yg ada kolor, klu yg tak dak? Aku tak bukak pun :D. Hidp kat matrik ok je.... Aku tak insaf lagi masa kat cnie, main2, dapat cause Bio plak tu....PELIK! BIO aku 5C!! dan masih dapat BIO? Entahlah...Rezeki... Benda tak susah tapi otak aku nie tak boleh menerima input perkataan yg banyak...(alasan! pemalas sebenarnya...). Maka, aku pun berambus dari situ, selepas sj selesai melihat result first sem....

Nak berambus, mesti ada back-up plan......


Victory loves Preparation <<< The Mechanic.
Kluar dari KMP, lompat masuk buat diploma kat U sebelah, UITM di hatiku gitu...hahhahah
Bermulalah hidup sebagai budak U yg innocent gila sampai jadi no-cent tahap petala ke-8... Maksud? Ala, tahap kenakalan aku la yg bertambah...hahahha...  Korang caya? Aku tipu jer.... Aku nie dalam skema's clan la... Kelas tak ponteng, assignment siap awal, report pun awal, kluar berjalan pun tidak... Pure gitu? hahahha.... Tapi...nie bukan yg aku nak crita.

Masa aku nak masuk UITM, ada sorang manusia nie, macam bagus sgt, anak2 semo pandai, kata aku takkan lepas punya lah dgn course(DIPLOMA in INDUSTRIAL CHEMISTRY) yg aku ambik nie.... AKU KAN BODOH SENGAL LEMBAP...
TERASA DUH~ 
Tapi....Tolong la mak cik! Saya nie more than I look like.... Dia tampar dgn pukulan hinaan hebat, aku smash balik dgn Dean List every sem... Senyap kau mak cik?? Kata2 makan diri, tak gitu??? Jgn ingat anak mak cik je yg pandai, anak mama saya pun pandai jugak, cuma lambat sikit jer dari anak mak cik tu.....

MAK CIK! SAYA NIE SORANG PENDENDAM....
SAMPAI MAK CIK MATI, SAYA AKAN TUNGGU MAK CIK TARIK BALIK KATA2 YG MAK CIK CAKAP KAT MAMA SAYA DULU....
SAYA INGAT MAK CIK! INGAT SGT!!

Don't mess up with my mom, you'll face your destiny with me!!

Oookok...Dah tamat sudah liku hidup diploma, berjaya dgn menangkis hebat pandangan mata manusia2 durjana yg tak senang melihat org lain lebih skit dari dia... ADA MANUSIA GINI, nampak dan tak nampak saja.....

Masuk plak fasa baru hidup aku, sambung degree dan jgn tergejut la aku katakan, the same mak cik yg kata aku takkan berjaya, would said the same thing. TAK SEDAR-SEDAR LA ORG TUA NIE.

Sekali lagi: TERASA DUH~

MAK CIK! TELL ME SOMETHING I DONT KNOW. WHICH PART OF LIFE IS EASY? Except, kau manjakan anak emas kau tu sampai spender sendiri pun tak tau nak basuh... MAK CIK, ONE DAY YOU'LL EAT YOUR OWN WORDS AND THAT TIMES, I'll eat buah pelam kat belakang rumah ngan mama saya :D

Skrg masih lagi di sini, berusaha membuktikan MAK CIK akan BAKAL TELAN KATA2 DIA SEBIJIK DEMI SEBIJIK...

AND PLEASE TELL SOMETHING I DONT KNOW!!

To the next entry...

El
\bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole