Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Monday, April 4, 2011

Aal Izz Well :>

Hah!! Recognized those words anywhere? :>

Takkan tak tau kut? Kan dok tgh meletup la nie....Siap ada sessi menonton ngan pengarah UITM gitu... So, Student UITM Shah Alam, jgn lepas peluang menonton "3 IDIOTS" bersama pengarah UiTM March 5, 2011, Selasa Malam di Dewan Agong....Jemput hadir semo...

Ikhsan dr Incik Google
THIS IS 'MUST WATCH MOVIE'!!

People always agree with me if I said 'MUST'...

Crita tentang 3 sekawan, memulakan hidup di kolej for Engineer-to-be and how they live their life over there....
True. Nak rasa ease in life, korang mesti ikut @ buat benda yg korang suka...Klu tak, like forever, korang akan menyalahkan orang lain dan jugak diri sendiri....

Ibu bapa di luar sana, bukan tujuan saya mengajar makcik2 dan pakcik2 tapi, for once, cuba tnya apa yg anak-anak anda suka dan apa yg sebenarnya cita-cita depa.... Mmg kadang2 impian depa bunyi mengarut dan tak masuk akal, tapi its ok to heard them talk, kan? I'm lucky my mom lets me choose my own way... And I'm happy. Trust your children with their capability and put them into their responsibility... They will survive their life happy.
Nie dari pandangan seorg anak...

Macam aku dulu, I have variables cita-cita but never thought it will end-up dgn ingin menjadi seorg chemist. Masa kanak2 ribena dulu, klu ada adult tnya nak jadi apa? Mesti jawapan kita(masa kanak2) dulu, nak jadi doktor, peguam, polis...kan? Mesti punya la... Don't denied...Denial is a horrible place to live in ok?! :> Sungguh, aku dulu akan menjawab, "Nak jadi lawyer". Sebabnya? Masa tu tgh syok melayan satu cerita Cina, pasal lawyer punya kehidupan... Cam best ja masa tu... Afterward, kena brainwash ngan Cikgu Suzanna, statement berubah, " Saya cintakan kimia"...Lucky guest lah kan, I will end-up jadi chemist, InsyAllah...

Aku tgk crita nie, Si Virus(Pengarah Kolej dalam crita 3 Idiots) pointed to his child and say "You'll be an engineer" and end-up, anak lelakinya bunuh diri sebb cannot full-fill his dad expectation.  Tragiks. Bukan sebb anak dia bunuh diri, tapi sebb perangai bapak dia yg tak mahu mendengar walaupun sekali cakap anaknya.

Sekali lagi, for once, listen to what other saying.... You might save life... Who's know?

What I learn within this movie?
1. Jgn memulun sampai ada niat menjatuhkan org lain... Karma. What goes around, always comes around.
2. Friend. As its spell, we never can life alone macam kera sumbang. If you do, you're heartless!
3. Family. Love them, make them happy but in the same time... You have to be happy too...
4. Live you life with your own choice, the route you take will make you someone in future... Choose wise, live well...

That's all...
To the next entry...
Guys, I think, I'm leaking with humor traits nowadays? Stuju tak? Cam serius plak kan? What the hell happen to me? Cam tersedut! :'(

El
/bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole