Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Tuesday, August 9, 2011

El's WF#6

Apa WF? Weather Forecast tu. Saja nak pendekkannya. Cik Aku suka buat org tertanya-tanya :)

Hari macam best sikit, walaupun masih lagi mengelisah memikirkan pasal rumah sewa, Cik Aku masih lagi ada selera makan. Ada kaitan ka tu? Ada la. 'Gelisah' dgn 'El' mmg tak boleh buat ayat yg sempurna bunyinya. Korang tak paham. Bagi seorang yg kalut dan kelam-kabut macam Cik Aku, tak dak satu masalah pun yg boleh buat aku rest, kecuali restless.

Jadi hari nie berlakulah satu kejadian aneh di mana, El, iaitu Cik Aku sendiri, meminta pertolongan org secara langsung, iaitu jelas percakapannya meminta pertolongan. Senang cerita macam minta belas la kut. Hey! No offense ok. Bukan maksud aku nak kata org yg meminta tolong tu pathetic. Tak! Tapi bagi diri aku, bila aku meminta tolong, aku terasa pathetic, terasa diri terlalu kesian, terasa  diri lemah.

Cik Aku lagi senang buat kerja sendiri. Selagi sesuatu benda tu dalam kemampuan Cik Aku untuk menguruskannya, Cik Aku will work alone. Dan kalau dah tak termampu, Cik aku selalunya meminta nasihati dari yg pakar, dan selalunya masalah akan settle bila dah dengaq nasihat pakar.

Jadi dalam kamus El, tolong tu satu perkataan yg susah nak dilafaskan. Dan bila Cik Aku meminta tolong, sememangnya Cik Aku sangat memerlukannya. Bukan main-main.

Org mungkin kata aku ego kut. Korang pikir la apa pun. Tapi sampai sekarang nie aku hidup dengan prinsip aku yg satu nie. 'Tolong' tu bawa maksud lemah bg aku. Lemah tu adalah menunjukkan kelemahan.

Perempuan  makhluk yg lemah.

Tidak! Cik Aku tak memakai perumpamaan "Perempuan makhluk yg lemah". Cik Aku bukan org yg lemah. Cik Aku mampu buat kerja berat yg kaum Adam boleh buat. Cik Aku belajar buat semua tu, sbb Cik Aku tak dak ayah nak rely on. Cik Aku ada Puan Mama yg mainkan 2 peranan dlm keluarga. Jadi, Cik Aku kena kuat. Kuat dari sepatutnya seorang Cik yg betul.

I'm not whining bout not having dad. Ala, hidup ja pun walau tak dak bapa. Cuma kadang2 jealous ngan mereka-mereka yg bergerak(mengguna pakai nama bapa mereka bersama nama mereka dlm fb dan sebagainya) dan proud dgn nama bapa mereka. Jeles sikit la. Cik Aku kurang kat situ. No dad to be proud of.

Okok. Dah la crita pasal benda alah tu. Tak untung pun. Nie apa yg Cik Aku post dlm fb semata-mata meminta tolong. Serius terasa diri sangat pathetic. Terasa berdosa meminta tolong dan menyusahkan org lain.

Sgt tidak suka menyusahkan org lain, seperti mana Cik Aku sgt benci menunggu org yg tak reti nak tepati masa.


Jadi dak pantun 4 kerat tu? Haha mentertawakan diri sendiri apabila berjaya mereka pantun seperti itu. Lawak dok ada :D

Oklah. Masa untuk tidur sudah tiba.
Selamat bersahur dan menjalani satu hari lagi esok InsyAllah...

Tq

Nur Saliza Awatif
aka
El
\bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole