Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Monday, April 25, 2011

Tak suka!

Apa yg tak suka? Aku tak suka penggunaan bahawa org la nie...Tak la menyatakan penggunaan bahasa aku nie hebat yg amat kan? Dah la English tunggang-terbalik, pakai bahasa pasar...tapi...aku tak kesah korang nak cakap apa, cakap la... Tp bukan tu penegasan di sini.

Penegasan di sini adalah bahasa remaja guna masa nak sms dan jugak berbelas komen dlm fb, entah macam apantah... Aku tak paham, mereka tak paham, dan semestinya kambing pun takkan paham...

Ada satu masa tu, aku kena suruh org lain translate-kan satu mesej aku dpt dr sorang junior, ngan org2 tu pun tak dapat translate... Haigh...nie dah dalam kategori nyusahkan org lain nie.... Sampai kena reply;

"Dik! Apa dik mesej akak nie? Bahasa Korea ke?". Sikit punya lama tunggu, nie hah dia balas;

"Mane adew kak eL, kitew tnye niew, akak bolew kew tolong kitew?". Sebelum nie bnyk bnyak sgt huruf roman, nie macam bnyak plak huruf 'w'... Oklah at least aku paham jugak.... Maka, Cik aku pun bg lah nasihat sikit;

"Akak nie sempoi, tp klu meseg tu bg la akak paham lain kali,formal skit, nie nak kena pi cari translator plak nak baca meseg ko, ok?!". Nak tau dia balas apa?;

"Ala...dah mcm makcik2 pule gn bhs forml...hehehe".Terangkat kening aku... Oooo...dalam halus ko ngata aku mak cik? =_= (Tua kah aku?)

"Hah! Yelah! Sila guna bahasa yg 'makcik' nie paham...". Lepas br nak taip elok2 sms tu... Apa susahnya nak taip trengkas yg org lain boleh paham? Nie dok pi tambah huruf 'w' lah pulak kat hujung perkataan tu....

Tak kata la sgt sbb aku pun jenis spesies tambah huruf kat hujung perkataan jugak tapi korang paham kan? Mcm 'nie'= tu mmg kecacatan kekal pada jari Cik Aku, klu ada perkataan tu, mesti ada ekstra '-e' kat belakang...kebiasaan... Klu macam ekstra '-k' kat blakang tu adalah pengunaan bahasa penegasan sebenarnya... Mcm klu kita bercakap, kan ada certain words yg kita tekankan...Haa...tu lah kegunaan '-k' sebenarnya,,,,,

For those yg terasa, aku minta terasa dan berubah la... Ada org kata, nak bermanja kononnya dgn menggunakan ekstra huruf sebagai...tp klu dah sampai nyusahkan org...lupakan aja...Silap2 org tak nak baca meseg korang....

Sekian dulu, tq.
To the next entry.

El
\bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole