Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Saturday, August 6, 2011

5th Day of Ramadhan.

Assalamulaikum...

Dah 5 hari kita posa, tinggal 25 hari lebih kurang. Cepatkan masa berlalu? Tambah lagi bulan-bulan mulia macam nie.

Hari nie macam biasa, pagi-pagi menjahitlah, petang-petang mengajarlah. Tapi extra penat sikit. Ibu bapa students request ngajar 2 subjects(Math & BI) starting today.  Mula2 rasa mampu, tapi bila jarum jam dah menongkah ke no 5, sampai limit lah tu. Cikgu dgn anak murid sama-sama menguap... hahaha.

Malam nie ada special event skit, senior request jumpa dia kat Arau lepas Tarawih. Cik Aku setuju ja, lagipun lama tak jumpa dia :D Jadi, minta tolong D(my cousin) temankan. Nasib la budak tu tak banyak bunyi(he's always do eventually :D ).

Seelok habih Tarawih terus la siap pi Arau, UITM exactly. Naik kereta dgn D hanya ambik masa 10 minutes. Kalau mak dia tau mesti bising, gaya bawak macam racer dah. Kecut plak naik ngan dia. Serius. Next time, I'll drive.

Dah sampai sana, kami terus tuju stadium. Dia ajak main squash. Niat Cik aku sebenarnya hanya ingin berjumpa sahaja, tapi dah alang2 kat situ, join venture la skali. Game best, tapi Cik Aku dah  lama meninggalkan dunia Squash ni, lebih selesa dgn archery. Tapi dah org ajak, main ja la. Dengan tak straching apa pun, terus bantai main. Oooo...badan saya akan merengsa esok. Semestinya.

Pencapaian sepanjang bulan posa? Belum lagi tercapai apa2 kecuali Tarawih. Selalu lepas Tarawih mesti lelap, nak kata tak dan nak bukak membaca al-Quran tak jugak. Dok layan internet pulak. :)

Boleh ka habih recite al-Quran tahun nie El? Hmmm... Saya akan cuba yg terbaik. InsyAllah boleh...

Tadi dan jugak la bw dua tiga blog dan terjumpa satu blog nie. Interesting yet sgt menusuk kalbu. Mmg kena sebijik-sebijik kat batang hidung. Renung balik dari apa yg aku dah baca tu, aku sedar betapa khilafnya diri nie.

Terima kasih sbb dgn hanya membaca isi blog tu boleh membuatkan aku yakin dan pasti aku akan memjumpai jalan yg aku cari. Aku akan terus mencari :)

G'day and g'nite.
Selamat bersahur, dan mengharungi satu lagi hari esok. InsyAllah...

Assalamualaikum...

Nur Saliza Awatif
aka
El

3 comments:

gnesop said...

Selamat berpuasa. Semoga ramadan kali ini adalah yg terbaik

Liza@El@KedFlop said...

tq sop :3

Cik Pelangi said...

datang singgah sini

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole