Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Friday, November 25, 2011

semakin kronik?


Ya...kronik.
Apa yg kronik? Lately aku suka bercakap dgn binatang atau non-living things.
Muka kawan2 jugak dah jadi macam nie: =.=lll

Tapi.....
Macam D, my beloved-sepupu-yg-senget aka doc-to-be 
penah mengeluarkan kenyataan, 
"Bercakap dgn haiwan, or non-living thing is a way to heal your heart"

=.=" ada mention mana2 textbook hang ka D?

"Dak! Nie Dr Fird punya philosophy."

Sekali lagi, =.= boleh caya ka nie?

"Try la tgk"

Ok! I'd took the challenge.

**********
Turun sj dari Rapid terus ke kolam yg ada ikan kat DC.

Ked: Hai, ikan-ikan semua~ *girang ada gaya kanak2 melambai ikan dalam ayaq*
Ikan2: *blup blup blup*
Ked: Sihat? :D
Ikan2: *blup blup blup*
Ked: Aku pun sihat :D

Kawan2 Cik Aku: *cuba tarik tangan aku menjauhi kolam sambik geleng2*

Ikan2: *blup blup blup*
Ked: Hah! Tulah... Takpalah kita jumpa lagi esok. Bubye ~ :)

Kawan2 Cik Aku: =.=" Sudah... Dia kata 'Kita jumpa lg esok la'...*bisik2*
Ked: Wei~ Ikan2 tersebut kirim salam kat hampa berdua... :)
Kawan2 Cik Aku: =.=lll Aku rasa nak hantaq budak sekor nie pi Tampoi la jugak.
Ked: Buat apa pi Tampoi?
Kawan2 Cik Aku: Pi kurung hang kat sana la.
Ked:.....

Kolam nie lah Cik Aku lepak lepas balik kelas.
Hari nie, rasa sedih pulak tgk kolam tu dicemari kertas :<
Haiwan tu makhluk ciptaan Illahi jugak wahai Manusia, jgn menginayai haiwan2 tersebut. Depa pun ada hak atas dunia nie.




**********

Cabaran nie dah berlanjutan selama beberapa minggu, ,dan hasilnya sangat bernas. Mula2 balik dari kelas mesti stress, tapi lepak ja kat kolam tu rasa macam kelegaan yg amat sangat.

D, nasihat anda sgt bagus.
Boleh la sambung buat research nanti ;)

Beaker dan beaker ;D
Hah! Selain dari bercakap dgn ikan2, Cik Aku jugak mengamalkan bercakap dgn beaker2 di makmal sebelum memulakan amali makmal.

^.^
Ada bagusnya cakap dgn benda bukan hidup nie, sekurangnya dia senyap dan tak menghukum macam manusia2 lain.

"Hang lari dari kenyataan lagikan Ked?"
Aku lari dari penghidupan yg menghukum bukan lari dari kenyataan. 
Kenyataanya aku hidup, berotak dan bercakap.
Tapi kadang2 sampai satu tahap, menyendiri tu amat penting.
Dan bila menyendiri, Cik Aku sememangnya akan melakukan perkara pelik seperti yg dinyatakan di atas.
;p
Bebel2 sudah, merapu merepek pun sudah.... 
Jadi Cik Aku sudahkan dulu apa yg dah sudah.....

To the next Entry....

KedFlop
kthanxbai

*Bermulanya entry nie, signature 'El' sudah pun berubah kepada 'KedFlop'. 
Harap Maklum.

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole