Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Thursday, November 11, 2010

Blogwalking dalam kereta? Jom bawak laju2... =3 [Crita Pak Cik]

Katak kembung =3

Hahahahah....pak cik kereta sebelah tgk pelik aku dok menaip dalam kereta. Pakai sunglass lagi =3 Wait?! Sapa drive kereta? Mestilah bukan aku, klu aku drive sapa nak BW? Hahahhah....Lesen L lagi maa...lagipun, aku tak mau drive ngan mama. My mama can be horribly garang bila 'cik aku' membawa dgn laju. Hahhaa...my own mistake la....tapi apa boleh buat, jiwa remaja. Bawak kereta, motor mesti laju. Setuju dak ramaja2 sekalian?Mesti punya lah. Nasib baik ada Big Brother yg memahami. Sama-sama kaki merempit tapi bukan mat rempit ye, kami merempit secara halal =3. Ala, aku merempit dalam kampung sj tu pun klu nak pi kedai, klu tak dok merempit ngan broadband saja la.


 Ibu2, mak2, umi2, dan bonda2 hampa marah dak klu online 24 jam, sampai dok dlam kereta pun boleh Bw lagi? Aku dak, asal aku tak tiduq dalam kereta sudah. Hahaha...mi mama tak suka anak dara dia tiduq dalam kereta, huduh benar. Adei...tapi 'cik aku' tetap melakukan jugak =3. Mi mama mana marah anak kesayangan dia =3. Kena cubit adalah Adui sakitnya masih terasa.

 Nak crita sikit, pasal aku dok guna laptop dalam kereta nie dulu, ada sorang pak cik tu tegur. Masa tu mama turun pi beli cucuq pisang kat kedai di Seriab. Dia dok usha aku macam tak penah tgk org adakah aku seorg yg perasan? hahhaa... Tidak? Mmg dia dok tgk aku. Macam biasa la, sunglass ngan laptop. Agak2nya pak cik tu pikiaq cam ne:

"Huih...keja besaq kut budak tu, sampai dalam kereta pun dok guna komputer jugak"

Cee...gayak belagak gila la aku waktu tu, dgn 'spek mata hitam' buat kata org tua2 kat cnie. Hahaha...
 Mama aku gamit(panggil) aku dalam kereta, maka cik aku pun turun pi kat situ. Mama tnya nak beli cendoi? Heheheh...mestilah nak!! Hhaha...Gumbiranya hati, dapat makan cendoi hari nie. Dapat duit Rm5 kaching! kaching!. Mama suh pi beli cendoi tu. Lambat sungguh nak goreng cucuq pisang tu. Dah tu nak yg hangat2. Shedap woo...

Aku pun dgn relax dan slambe berjalan ke gerai cendoi tu. Shedap nie...nyum,nyum. Pak cik tu ngan ramah melayan pelangannya yg comei nie =3 suka benar memuji diri sendiri.


"Chek nak apa?" pak cik tu beramah-mesra. Klu panggil stranger macam tu kiranya strategik berniaga lah tu.

" Cendoi 2 bungkuih pak cik. Ikat penuh na." Aku kata sambil senyum nampak gigi. Pak cik tu pun mulakan kerja2 memasukkan bahan kedalam plastik. Sambil tu, mulut pun bergerak sama.

"Chek keja apa, chek? Pak cik tengok dok main komputer dalam kereta tadi?" Pak cik tu pun mula selidik. Hah! Kan betul aku teka tadi. Mmg betul la pak cik dok usha aku tadi

"Keja? Saya dok belajaq lagi pak cik" senyum lagi. Haigh...persepsi org kan selalu macam tu.

"Ooo...pak cik ingat chek keja dah. Dok buat keja cikgu bagi ka?" Pak cik baru siap sebungkus cendoi. Cucuq pisang pun tak angkat lagi. Layan pak cik dulu lah.

"Dak ah, saya tgh bukak internet, pak cik" Muka pak cik macam blur plak. Senget kepala aku tgk pak cik blur.

"Aih, takkan dalam kereta pun letak Intenet?" Pak cik tnya lagi. Dah macam polis dah pak cik nie. Oooo...sebab nie ka pak cik hairan.

"Dak ah....saya pakai broadband, yg cucuk2 tu." Aku buat gaya menyucuk broadband ke usb.

"Yg budak2 la dok pakai tu? Besaq ibu jari tu?" Pak cik tunjuk ibu jari kanan di kat aku. Aku mengangguk tekun, senyum masih ada. Seronok jugak sembang dgn pak cik nie. "Macam2 budak2 la ni, pak cik dulu mana ada benda2 kecik macam tu." Tambah pak cik. Dah nak siap dah  bungkus cendoi ke-2.

"Besa la pak cik, la ni semua org nak pakai yg kecik2. Senang nak bawak" Aku pun menambah lagi. Duit pun dah bagi kat pak cik. Tunggu duit baki plak.

"Tu la. Belajaq elok2 na." Pak cik tu kata sambil bagi duit lebih. Aku mengangguk.

"Terima kasih pak cik". Dia pulak yg mengangguk.

Seronok bersembang dgn pak cik tu. Tu baru 2 bungkus cendoi aku beli dah macam polis dia selidik aku, klu gamaknya nak beli 10 bungkus? Maunya keluaq semo politik, business.


Moral value-nya di sini, layan la pak cik2 yg dok menjual tepi jalan tu klu depa nak bersembang. Bukan kurang pun duit hampa klu hampa sembang dgn depa,kan? Dan klu boleh jgn mencemuh depa, depa mungkin tak bernasib baik macam hampa semo, tapi rezeki yg dia caru cari tu halal.

Aku penah jumpa sekali manusia durjana yg suka perlekeh pak cik yg dok menjual tepi jalan. Macam nak seligi(luku) kepala manusia tu. Baju proper, kasut berkilat, siap tie lagi, mmg ketogori org terpelajar ngan bawak kereta Honda City baru. Belagak habih la kiranya. Dok membebel lambat. Dei, Incik Belagak, Incik tak nampak ka pak cik tu tgh tungkus-lumus nak siapkan? Klu nak cepat tak yah la beli kat sini. Pi beli kat hotel 5Bintang yg mahal tapi tak sedap tu.

Oklah.

To the next entry Lambat loh aku menaip.

El
/bye

El Note: Seriuos, klu aku jumpa org macam nie lain kali, aku kata macam tadi kat depa.

2 comments:

eiela said...

uish,,dalam kereta pun jadi blogwalking, kot guna handphone lain ar, nih guna laptop. Ada chance jadi blogger tegar nih.

Liza@Azel@El said...

hahha..I'll take that as compliment....dah dekat nak jadi blogger tegar dah nie =3

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole