Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Thursday, February 23, 2012

Mama's Lil Girl


Sepetang bersama Puan Mama. Erm... sebenaqnya tetiap petang pun Cik Aku lepak depan anjung rumah dgn Pn Mama. 
Normal things mother-daughter does; membaca, surfing internet, makan buah pelam dengan sambal belacan home-made Pn Mama, menjait, atau cabut uban.

Normal things macam mak dan anak perempuan lain buat rasanya.

Macam biasa Pn Mama akan mengadap novel2 kesayangan, dan Cik Aku tgh jot down a few lists; stuff to be done and buy before and after. 
Pn Mama letak novel dia kat sebelah, tgk cik Aku tulis nampak menarik kut dengan guna magic color bagai. 

Pn Mama: Adik tulis apa?

Cik Aku: To do list....
 Pn Mama: Things to do before die.... ?*Pn Mama peek on sketch book Cik Aku*

Cik Aku: *Tgk Pn Mama yg dah berkerut-kerut dahi dia* -mesti nak kata apa2 tu-

Pn Mama: Mai sat Mama nak tgk... *automatik menarik sketch book Cik Aku * Bungee-jumping? Paragliding?! Skydiving?! Nie bukan to do list BEFORE die, nie to do list TO die! *muka Pn Mama gaya minta explaination*

Cik Aku: Mana ada org nak mati buat nie maa... Kena loss some more weight baru boleh Bungee-Jumping.

Pn Mama: Takyah la gitu, nak kuruih sebab nak pi terjun curam.

Cik Aku: *terkebil* Tapi....

Pn Mama: Jangan mengada. Padam Bungee-jumping dgn semua benda mengarut yang lain tu, kalau takat nak pusing Euro tu boleh. Yg lain jgn berangan nak buat. *kembali menelaah novel*

Cik Aku:........ *sigh* -Permaisuri dah Bertitah, mana boleh lawan-

Pn Mama: Padam dah?

Cik Aku: *terkebil-kebil, mengangguk*

 -----------

Okey! Things to do before I die:
Bungee-jumping
Paragliding
Skydiving
Go around Euro

Well... I'll always be mama's lil girl.

.
.
.
.
.
.
.
Always be.
.
.
.
.
.
Ked Flop
Kthanxbai
http://www.emocutez.com

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole