Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Sunday, September 12, 2010

Raya Ke-3 di Langkawi...lama sudah xsampai sana...

Nie dah raya ke-3 baru nak nak merepekkan entry baru...tu pu lepas si Sophie merungut..maaf la Sophie sayang...aku mmg betui2 malas nak menaip 2 hari lepas...


Hari nie pi Langkawi. Naik boat dalam jam 0930 sampai dlam masa sejam 1030....ramai ya amat manusia...naik rimas aku...klu xpasai niat nak pi melawat Pak lang dan kubuq Pak Tam mmg aku xpi...Pak Lang Alhamdullilah sihat sikit tapi dok penat situ jugak....tapi dan lagi dia pow rokok daun abang aku, lepas gian...Haila....Naik boat nak pi Langkawi sikit punya selesa...dik depan skali pulak tu, sekali depa bukak lagi jiwang zaman mak-mak dolo...aku paling lemah dengaq lagu yg mendayu-dayu nie, alergik sepi betul...terus aku sumbat telinga aku ngan earphone layan Open Door nyer album...hangguk....org ingat hilang akal ka budak nie hangguk sorang2 dengaq lagu mendayu2 kat depan, padahal telinga nie dengaq lagu lain dah....


Turun ferry, terus menuju ke Iqmal Sdn Bhd...Tu syarikat kereta sewa sepupu aku, Abg Jamil tapi la ni anak dia yg ambik alih nama dia Pozi[don't take advantage yer...nanti dok pi mengaku jadi anak aku plak, nak dapat kereta murah...]...Ambik kereta dia bawak jalan2...selalu mmg dapat kereta free la klu jumpa depa dulu....Nasib adik-beradik ada bnyak kat cna...Lepas dapat kereta terus direct pi Pokok Asam, ni nama tempat bukan pokok asam belakang rumah hampa tu...Tu nama tempat rumah Pak Lang aku....rumah dia kat bawah high-way....klu dolo2..tepi rumah dia ada tali ayaq dari atas bukit...sikit punya jernih la kiranya air tu sampai boleh minum terus, tapi skarang dah takdak...shedih :'( baru ingat nak rendam kaki dlam tu..mmg refreshing habih la air kat situ.....takpa la buka rezeki gua nak merasa air bukit....


Lepas pekena nasi lemak 2 pinggan dan rehat2 kan badan yg dah letih nie, abang aku drive pi rumah Kak Not pulak, dia pun sepupu aku juga...rumah dia kat Kampung Cempedak, kampung tu mmg namanya kampung tapi rumah teres...pelik betui la aku...tapi biaq la tu bukan persoalannya sekrang...rumah dia belakang air-port Langkawi. Kak Not aku jenis org berniaga...dolo2 berniaga kat dlam air-port pastu pi berniaga kat Oriental-Village...cakap pasai Oriental-Village, kami terus saja pi kat sana lepas tu.....Aduila..ramai gilak mat2 bangla, indon....hampa semua nie xdak negeri ka? menyemak sampai nakjalan pun susah....Kesian kat mak aku, gilanya pelancog asing...ada ka pi hinggut jambatan gantung tu sampai bergoyang habih...mmg dasar jakun tak cukup sifat....sampai pening mak aku....benci aku...dah la mai negara org pastu dok buat macam negara depa...xsedaq diri betui...xdak sivik....


Pastu shooping time. Ok aku bukan shopaholic tapi klu berkaitan CHOCOLATE...I am Chocoholic....hahha..high sugar....balik2 terus bantai 4, 5 kerat Chocolate Toblerone, Daim, Kiss  dan macam2 lagi...membebel mama aku, mau taknya RM269.30 is spended for chocolates....hahahhaha.... angguk2 geleng la....dua2 anak mak aku hantu chocolate...makan coklat macam makan nasi ka makan nasi cam makan coklat? tu sj perbandingannya.....


Nie plak masa nak balik dari Langkawi...aduila...sikit punya sibuk Jeti...ni yg benci pi Langkawi waktu cuti...benci benci benci......pastu dapat tiket jam 1730...maka 15minit lagi mau bertolak itu boat maka kena lalu Incik kastam dulu...maka Incik Kastam pun melepaskan aku tanpa bnyak soal..maka selamat la aku naik boat Frontier 5...besar tapi lama....tak pa la...janji sampai dan xtenggelam tgh laut...seeloknya 5 minit aku naik boat kepala aku buat hal...sakit ya amat...cam nak hantuk sj kepala gua ni kat cermin tingkap...pehal la bengap sgt kepala nie nak sakit time2 camne?telan 2 bijik ubat pun xdak kesan...nak kena tambah dose ka?dah tu sikit punya bising ngan taurist dari China....aku pun memaki hamun dalam bahasa depa xpaham....tapi xlega jugak kepala aku....sumbat lagi telinga ngan earphone layan....sambung layan Open Door album.....lega sikit...pelik la kepala aku....org bising aku sakit kepala...dengaq lagu cam nak pecah rumah boleh plak? pelik pelik pelik....


Lagi satu yg aku xpuas hati...bukan nak persoal mak2 zaman skrg tapi aku nak cakap jugak la...Depa xajaq anak2 lek lok ka? Kepala aku yg tengah sakit nyut2 dibuatnya macam bola....nak marah la jugak...tapi pikiaq balik kesian plak budak tu...Aku klu macam budak tu dah kena marah ngan mama aku dah, siap kena cubit 2,3 dah klu main kepala org...maaf ya mak2 muda zaman skrg tapi klu baca nie..tolong la tgk2kan anak2 anda supaya jgn main kepala org yg tengah sakit @ pun xsakit...


Sesampai sj di daratan Jeti Perlis...aku terus menjerit, "home sweet home!!".. semua org tengok aku pelik...apa kena budak ni sekor...cam xpenah jumpa darat...[rekaan semata-mata..hahha...]tapi serius....mmg kiranya aku bersyukur sgt bila dah sampai....tu xkira bersesak..ngan org yg amat ramai di jeti...rimas, benci semua ada....xdak ka place in this world that I can walk alone with my family? mmg xdak...don't ask such stupid question Liza.....sampai saja rumah, terus sj hidang chocolate...hhahah..bukan nak makan nasik....mak aku ngeleng...haila anak2 aku nie....[tambahan semata-mata]hahhha


ok lah...sikit sebnyk yg aku lalui hari nie, yg haru raya sebelum nie......nantilah aku karang...esok pagi buta ka?...mata gua sudah kecik, mulut pun sudah nganga luas....mau tidur jugak...bubye...
.....till next merepek entry...

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole