Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Thursday, November 10, 2011

Exp1: Keliru




Benar jujur tu penting. Apa petala pentingnya dlm kehidupan bila semua yg disekeliling juga masing-masing seakan berplastik, menyembunyikan muka sebenar? Patutkah saat tu, aku juga memakai plastik? Dan yg lebih penting, kenapa aku nak kesah apa sama ada mereka memakai plastik atau tak?

Kenapa Liza? Suatu masa dulu, hang bukan org yg akan tercucuk malah tak tercuit pun dgn pandangan, kata-kata org lain. Tapi kenapa sekarang Liza? Aku.... tak dapat jawab tu, semakin hari, aku sendiri semakin pelik dgn diri sendiri.

Terasa. Sensitif. Yaka? Boleh mengaku sikit la kut. Terasa dgn kenyataan yg tak sepatutnya terasa, sensitif dgn fakta2 yg langsung tak penting. Ok. There is an alien in my head. Liza is not such person before this. Kenapakah Liza?

Aku kehilangan boldness. Mungkin pengaruh usia? Ceee.... baget tua la tu Liza. Ka mature? Yaka mature? Kanak2 yg lebih muda memanggil aku adik. It is because of my preferences? My attitudes? My cuteness? << Dah naik perasan XD

********
Permasalahan:
Adakah benar Liza(aku) keanak-anakkan @  mereka keliru dgn dress code?

Objectif: 
Untuk memastikan sebab sebenar org keliru dgn usia sebenar Liza.

Methodologi:
(A) Memakai dress code yg biasa dipakai ke kelas, kenduri atau di mana2 saja.
  1. Kurung, sneaker//sandal, tudung skema1 (lepas ke bawah, pin tiga)
  2. T-shirt, jeans londeh, sneaker, tudung skema2 (lepas ke bawah, ikat kat hujung)
(B) Bersikap seperti biasa.
  1. Baca komik sambil jalan dan gelak sorang2.
  2. Sumbat telinga dan dgr lagu kuat2.
  3. Mengalas beg Jaded.


Keputusan dan Pemerhatian:
 1. Ditegur oleh warga emas sebagai pelajar sekolah.
Lebih dari 79% dari warga emas di tempat kenduri akan bertanyakan aku belajar kat sekolah mana @ tingkatan berapa. Mereka akan buat muka 'unbelievable' setiap kali aku kata aku dah habih satu-kitaran-hidup di universiti.

2. Ditegur oleh stranger(yg lebih muda) sebagai adik.
100% stranger akan memanggil aku sebagai adik semasa pertama kali bercakap dgn aku. Mereka akan tersenyum setiap kali aku ketawa bila ditanyakan usia dan terpaksa menukar bahasa diri dari abg atau kakak kpd adik.

3. Dilayan seperti underaged child.
100% Di rumah. Keluarga. Mom to be exact. Sebagai contoh, tak pernah nak bagi green light untuk aku drive even ke mini-mart terdekat. Mom never let me work by my own at kitchen. Big Bro will provide me a bar of chocolate so I don't get hungry. My cousins will feed my with chocolates if I sulking.

Perbincangan:
1.  Hampir setiap warga emas di rumah kenduri yg dikunjungi akan mengusul soalan yang sama berulang kali apabila aku memakai my-normal-dress-code. Tapi bila aku memakai heel dan handbag, persoalan tersebut terus terhenti.

2. Stranger. The unknown people that make direct contact by talking or viva something to us. Mereka bertanyakan soalan bila aku senyum. Jadi, boleh dikatakan senyum tu pencetus anggapan mereka. Sebelum ini, sgt mistik bagi aku untuk tersenyum dgn stranger.

3. Family. Have blood related. Mom, brother and so on. I'm the bongsu. Tapi wajarkan bongsu dilayan seperti yg disebutkan. Di mata mom, her daughter never grown up. Di mata big bro, aku belum cukup mature. Di mata causins, aku boleh dirasuah dgn coklat.

Kesimpulan:
Berdasarkan pemerhatian dan juga perbincangan yg dibentangkan, aku merumuskan pakaian adalah sebab utama org salah faham dgn usia sebenar aku.

Cadangan:
  1. People! Give me some space to show I've grown up.
  2. Dress code baru on progress. Maybe I'll change my tudung stail. Maybe.
**********************************************
Experiment kehidupan dari NurSalizaAwatif
^.^

To the next entry.

El
kthanxbai

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole