Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Saturday, November 6, 2010

Biased!!


It's 'pilih kasih' or 'berat sebelah' bukan bias dalam Malay. Nie mesti tak puas hati kat sapa2 plak kan El? Hahaha...Aku simple girl with simple mind but sometime could be very complicated. Bila? Bila aku nak mengamuk dan seumpamanya. Tak dak la mengamuk tu macam hempuk meja, kerusi apa semo tu. Buang karan, membazir. Jadi aku suka rebel on my writing. Salah satu tujuan blog nie lah. Hurm..aku tambah lagi satu kegunaan blog.

Tgk berita lately? Yeah, here and there ada bah dan berita mengundi. Pasai apa aku tgk berita walaupun aku menci gila ngan channel TV Mesia? Sebab aku ada keinginan nak tau keadaan semasa juga. Nak tau jugak bah kat negari lain camne, letusan gunung berapi kat Indonesia, taufan kat Amerika. Tapi time depa selit politik in between tu buat aku hangat hati. For once boleh dak, letak jauh2 political-shit tu? Tu saja reason aku menci tgk berita. Ok, skrg ni aku nak tnya soklan kat hampa semo. Sila jawap dgn jujur.

Jawap soklan nie:
Kerajaan kita pi hantaq bantuan kat Gaza, semo org sokong kan? Betul / Salah. 
Ada musibah kat Indonesia, Our goverment jugak yg 1st skali hantaq bantuan, kan? Betul / Salah.
Ada saja berita musibah negara2 Islam lain, mesti our goverment yg hantaq bantuan dulu, kan? Betul / Salah.

Soklan ni tricky skit dan berbunyi seperti berikut:
Kenapa kerajaan pusat "berkira" ngan kerajaan negeri masa nak hantaq bantuan kat Kedah? Pasai ya? It's Mesia, kan? Betul / Salah.
Kenapa kerajaan tak tutp mulut dan hantaq saja bantuan tanpa kira parti apa yg memerintah? People needed help right now dan pasai apa nak bertolak bila nak tolong rakyat sendiri?
Tak biased ka tu?
OR
Nak tunjuk kat dunia, Mesia nie baik? Sluruh dunia puji. Tapi rakyat sendiri? Kenapa nak persoal kerakyatan kami? Kami org Mesia. Layak dapat bantuan walau apa pun Parti yg memerintah.

Lagipun...bukannya macam hampa[kerajaan] yg bagi bantuan 100%, kan? Betul / Salah.
Sebab mostly, tajaan dari syarikat2 besar yg bagi bermurah hati. Hampa tumpang nama saja, kan?
Betul / Salah.

Soklan lagi: Kenapa ye, kerajaan lebihkan org luar dari Rakyat Mesia? Soklan nie takdak betul salahnya.
Sila pikir sendiri soklan nie. Ada answer sila bagitahu aku.

Satu lagi. Bila nak habih nie? =3 Negara kita negara demokrasi kan? So, I have right to write these things tanpa kena tahanan ***, kan?

That's all for this entry.
To the next entry.

El
/bye

El Note: Adakah aku patut saja ubah blog nie jadi blog mencaci-maki gove*****? Biar aku ngan cara aku. Hahahhaaha.....Tak puas hati ngan apa2 cakap depan2. Cakap belakang buang karan. 
Tapi in my condition, menteri mana nak dengar? Kasi 1 nama tgk, klu ada aku tabik dia 1 hari, 2malam.

2 comments:

Fird@us said...

erm...question!
bila start jadi anti-gov ni?

Liza@El@KedFlop said...

start bila hang mula simpan janggut...
mesti komen semo aku punya entry ka D?

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole