Keep feeding me pain. Shattering my heart more? Oh! I don't have any. Why bother??

Ked Flop just another dandy person.

Still a small voice who love to story-telling but massively change lately.
I no longer finding who's the freaking I am.
I'm Liza and sometimes I'm Ked, and I'm proud whoever I'm is.
P/s: I do not acknowledged any misunderstanding or miss-leading in any posts here. And I do not own any thought or brain. Use your brain wise, shut-up and listen/read more.

Sunday, May 1, 2011

El's weather forecast #2

Mata bengkak. Bengang jugak. Org lain penyebabnya, lekat bekas kat aku.... Salah hang jugak El, dok pi tadah muka buat apa? Betui. Salah aku jugak. Menaip dlm keadaan mata bengkak gaya mata arnab pun ada jugak, sampai Rumate Mizah tergejut tadi... hahaha maap, sy mmg sengaja nak nyakat awak pun Rumate Mizah, dgn niat...hahaha :>

Cuaca kat SA sgt baik rini. Hah! Paper EVT471 berlalu dgn jayanya jugak. Cam biasa, I would stay outside... buat apantah nak tunggu lama2 dalam exam hall klu dah siap?! Kluar lah kan, boleh gak online ka, tiduq ka, makan ka....tunggu dalam tu buang karan jugak.

Prinsip aku senang jer, habih jawap kluar, sebb sll jawapn yg kali pertama aku tulis tulah jawapan yg sebetulnya...Klu semak mesti ada 2,3 ekor setan berbisik kat telinga aku, pastu Cik Aku pun terpadam jawapan yg betl dan mengantikannya dgn jawapan yg salah. That was me. You guys? Aku tak tau. Bertindaklah ikut diri sendiri dan jgn ikut org lain. Korang kenali diri korang, macam tu jugak aku.

Lepas ja paper, kluar meronggeng ngan Dashi. Meronggeng? Mende?! Pegi bayar bil bb la, pastu pegi la makan. DC sgt ramai org sejak final start nie, naik rimas. Makan kat Seksyen 2 sound good kan?  :> Tapi end-up makan kat KFC pastu singgah kat McD. Ya! Cara yg baik menghabihkan duit anda.
McD PKNS
p/s: Kepada sesiapa yg rasa dia kaya dan nak habihkan duit dia, sila bawak saya bersama, saya mmg pandai dalam bab-bab menghabihkan duit nie :>

Tapi bagi aku tu adalah reward for my hard work. Korang kena reward diri lepas paksa diri, then korang tak lah busan mengadap segala masalah. Tu cara aku, korang cari lah sendiri. Betul... Hidup bukannya senang, tapi mudah bila kita rasa lapang. Jadi lapang2kanlah dada anda, take a deep breath, rest for awhile, dan jgn pulun tak tentu pasai. Iskh! Anti betui la aku ngan makhluk tak paham bahasa macam nie... Anti!

Lari dari segala tak ubah apa2. Sapa aku nak berkata-kata? Well... I'm nobody. I'm wrote writing what I'd feel, what I had done and went through... If you never listen to other, why not try it for once. Korang akan jumpa jalannya...mungkin. I'm just talking, you don't have to listen.

Eh? Bukan blog nie diwujudkan tuk lari dari kenyataan ke El? <<< Nie mungkin soalan akan timbul kelak. Ok. Oleh sebb saya sorang yg prihatin, saya akan jawab sebelum anda bertanya. Jawapannya mudah: Mmg pun blog nie tuk lari dari kenyataan. Senang. Ada benda kita boleh face it and settle but sometimes the 'ease' feeling tetap tak datang. Pasai apa? Korang tak ikhlas. Beralah ada dua; "redha tapi tak ikhlas" dan "rela ngan seikhlas hati" 

Jgn ukur keikhlasan, aku pun tak tau apa rasa ikhlas tu sebenarnya, tapi klu kita rasa lapang dada tu... InsyAllah....

Aku berceramahkah malam nie? :) Eh? pagi dah la.... Good morninnnnnnnnnnnnnnnnnng! Have a nice day, it's another day. Start your day with syukran dan smile cause you still alive.

Hah! Kepada pelajar2 sila la telefon family anda bertnya khabar, jgn asyik mak ja kena call. At least text them 'I love U'. Cukup la tu. Jgn ukur sayangnya ibu bapa ngan kekasih anda. Bukan diaorg yg bawak anda atas dunia! Ingat diri siapa, dari mana, gerenti takkan lupa diri siapa. Walau bahasa apa korang pakai, korang still lg dari kg. Nie peringatan kpd diri sendiri jugak. El! Jgn penah berubah!! Mesti!!!!

Menulis, melukis adalah terapi. Cuba tgk. Works to me. It is part of my therapy-not-to-feel-busan :>. Melukis dan makan adalah terapi menghilangkan resah. Shopping is soul therapy :> Ala... I'm typical girl okey, shopping still on my list. Baca komik bnyak2 :> Do something you love.

Yesterday forecast: Great kecuali mata bengkak, pedih dan merah.

Today forecast: Well, I'm going to sleep soooon :> Jd, sambung nanti.

To the next entry.
TQ.

El
\bye

No comments:

Bucket List

Rocking Job
1st Car
Hilux // Triton X
Learn to Cook
Learn to cook Malay, Italian cuisine
CBR 250cc
Kawasaki Ninja RZ
Go around a globe at 30
Settle down?

North-pole to South-pole